Uitleg bij het logo

logo-pkndeweide1000Achtergrond bij het logo zoals de ontwerper, Simon Lenten uit Hoogeveen, het beschreven heeft:

Een goed logo is uniek (m.a.w.: past alleen bij de opdrachtgever) en is dus niet uit te wisselen met een andere naam.

De verbinding van jong en oud, gereformeerd en hervormd, Kerkboerderij en Vredehorst is simpelweg vormgegeven door de spatie tussen ‘de’ en ‘weide’ weg te laten.

De kleuren maken het mogelijk het logo onafhankelijk van het PKN-logo toch te herkennen als PKN-gerelateerd.

De kenmerkende vorm van de klokkentoren maakt het logo volstrekt uniek en zeer herkenbaar. (Op z’n Cruijfiaans: ‘als je het eenmaal ziet, ken je het’).

De duif die opvliegt vanuit de weide staat synoniem voor de boodschap die wordt uitgestraald.

Het beeld straalt ook activiteit uit. Heel herkenbaar is het beeld van een vogel die opvliegt uit het gras (de weide) als deze door een activiteit gestoord wordt….

Het geheel vormt een krachtig en zeer herkenbaar woordmerk dat zelfs heel klein afgedrukt opvalt en ook leesbaar is.

Reageren is niet mogelijk